Jindříšek

9.4.2006 - Potrace

   Zajímavý program určený pro převod bitmapových obrázků na vektorové je potrace. Jedná se o konzolový program sloužící k převodu bitmapomého obrázku (pnm, pbm, pgm, ppm, bmp) do vektorové varianty (eps, postscript, ps, pdf, svg, pgm, gimppath, xfig). Potrace je možno integrovat do některých vektorových editorů jako je Inkscape, Sodipodi, ... .

Potrace

8.3.2006 - Venda

   Venda je můj kamarád, dělá ve Škodovce v lisovně a tak jsem si řekl, že mu udělám stránky. Je to dobrej kamarád, občas se s nim dá i mluvit, na rozdíl od jiných a nechová se jako magor. Taky se s ním docela slušně zachlastá.

28.2.2006 - Emulgátory

   Přišel mi na email dokument s popisem a roztříděním aditiv(Éčka) podle nebezpečnosti. Poslal jsem ho dál a pak jsem přišel na to, že jde o HOAX. Protože se mi nápad líbil, hledal jsem trochu podrobnější popis a rozdělení aditiv a narazil jsem na text na serveru veronica. Pokud budete chtít, přepracovanou PDF verzi naleznete tady.

11.12.2005 - Dětské hřiště

   Hrabal jsem se v počítači, dělal pořádek a objevil jsem jeden obrázky z jednoho docela starýho projektu. Byl to můj první větší 3D model. O co šlo? V Dolním Bousově byla a ještě snad je parta lidí, která chtěla udělat něco dobrého a užitečného pro lidi a hlavně pro děti. Hlavní kapitán, Honza Cindr, se rozhodl že by bylo vhodné, aby v Dolním Bousově bylo dětské hřiště s houpačkama a prolejzačkama. Aby sehnal lidi, peníze a hlavně podporu, vytvořil si na papíře plánek, jak by to mělo vypadat a po mě chtěl, abych v něčem vytvořil 3D model a nějak z něj udělal prezentovatelné obrázky. Nevěděl jsem do čeho jdu, protože jsem nikdy nic podobného nedělal, ale nechal jsem se ukecat.

   Teď už to nevypadá jako nějaké extra dílo, ale jsem na to kapánek hrdej. Nejzajímavější jsou asi podmínky vzniku 3D modelu a jeho renderování.

Operační systém: Windows 98SE.
Program: Bentley MicroStation, verzi si už nepamatuju.
Počítač: Tenkrát nářez. Celeron 266MHz, 32MB, integovaná ATI RAGE 128 PRO (asi?), Sony 15".
Doba renderování: Protože jsem si nastavil velké rozlišení a různé fičurinky, jako jsou světla, phongovo stínování, antialiasing a já nevím co ještě, renderování jednoho obrázku trvalo přes 40 minut.

   Podívejte se na výsledky. Jsou snad v originálním rozlišení, jen holčička je kapánek ve vzduchu.
hriste_1.jpg hriste_2.jpg hriste_3.jpg hriste_4.jpg a jako bonus jedna fotečka ze stavění. hriste_staveni.jpg